wtorek, 8 stycznia 2013

Gra ruchowa - Angry Birds

Znacie grę Angry Birds? My już tak. Chłopcy mieli okazję do grania i pokochali te ptaszory. W naszym domu nie ma gier na komputerach, komórkach, ipodach i innych tabletach. Nie dlatego, że uważamy je za złe, ale dlatego że uważamy je za niepotrzebne. Dlatego chłopcy grają w coś czasem gdy są z wizytą a w domu... szukają sobie innych zajęć ;-)
Kilka dni temu zamieszkały w naszym domu pluszowe ptaszory i prosiak z gry. Od pierwszej chwili zaczęły fruwać po mieszkaniu, postanowiłam więc nadać tej zabawie jakiś ład i sens. Stworzyliśmy zasady gry: prosiak siada na taborecie a my rzucamy ptakami próbując go strącić na podłogę. Rzucamy z pól wyznaczonych podkładkami z ikei, które są równocześnie poziomami gry. Kto trafi z najbliższego pola w prosiaka zalicza pierwszy poziom i może przejść na drugi (większa odległość od prosiaka).


I tak powstała nasza prywatna gra, która ma mnóstwo zalet. Przede wszystkim możemy grać razem (uwaga rodzice autystów: trening umiejętności społecznych!). Po drugie gra wymaga ruchu i pozwala w kontrolowany sposób rozładować nadmiar chłopięcej energii. Po trzecie pozwala wyćwiczyć umiejętność rzucania do celu.
 A zalety grania w Angry Birds na tablecie? Hmm, jakoś trudno mi wymyślić... Może ktoś..?

20 komentarzy:

  1. super pomysł! szczególnie ten patent z podkładkami i zmianą poziomów gry. W sumie to można to stosować w milionie zabaw ruchowych. Nie mamy takich maskotek, ale można z innymi pokombinować. Fajne :-))))

    A propos gry na komputerze, to jedynie może służyć tym, co wolą mieć dzieci z głowy i zając się własnymi sprawami. No tyle, że to na dłuższą metę bez sensu...
    Moje łobuzy na szczęście lubią gry planszowe i możemy tak rozładowywać potrzebę gier a przy tym ćwiczyć współpracę, logiczne myślenie czy choćby przegrywanie z honorem (a to nie jest takie proste!):-).
    Miłego zbijania świnki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam gry planszowe i prawie codziennie gramy z chłopakami,ale ponieważ przegrywanie z honorem to dla naszego czterolatka abstrakcja, kupiliśmy ostatnio pierwszą grę kooperacyjną i wycie na zakończenie mamy z głowy ;-)

      Usuń
    2. "ale ja nie lubię przegrywać" - u nas też się pojawiło od jakiegoś czasu

      Usuń
  2. Super pomysł na gry poziomowe!
    Jeśli chodzi o komputer to nasz Staś ze względu na to, że w szkole mają informatykę i o różnistych grach rozmawiają - gra, ale tylko w bezpieczne gry, bez przemocy. Ma określony limit ( codziennie 20 minut) może ten czas rozbić sobie na 2 razy.Mamy tyle różnych innych zajęć że siada do komputera czasem 2 lub mniej razy na tydzień.
    Polecam stronę Lulek Tv jest tam zegar który nastawia się i gdy się kończy czas wszyscy wiemy ,że koniec gry.
    Chcemy nauczyć nasze dzieci tego że komputer to dobra rzecz ale trzeba umieć rozsądnie z niego korzystać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też chcemy nauczyć dzieci rozsądnego korzystania z komputera, ale na gry nasi chłopcy są za mali. A dodatkowo taka stymulacja wzrokowa nie służy Mikołajowi. Mam nadzieję, że uda nam się unikać grania jeszcze przez długi czas ;-)

      Usuń
  3. fantastyczne :)))
    jest też gra Angry Birds "przestrzenna" (nie wiem, jak to nazwać - nie jest planszowa), w której buduje się konstrukcje z plastikowych elementów, jest katapulta do wyrzucania kuraków (tak nazywamy je w domu), są ptaki i świnie - pół rodziny bawiło się tą grą podczas Świąt (niektóre osoby mocno pełnoletnie :) - z tym że u nas nie ma strzelania do świnek, jest zrzucanie, strącanie itd. (idea tej gry jest, hm, dyskusyjna)
    pozdrawiam i dziękuję za inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Nie wiedziałam, że są takie wersje gry, myślałam że istnieje tylko w wersji elektronicznej.
      A co do idei gry: podoba mi się Twoje określenie. Bardzo elegancko to ujęłaś ;-)

      Usuń
  4. Super pomysł! Nam długo udało się unikać komputera/tableta ale przedszkole i rodzina zrobiły swoje i teraz mała już granie polubiła ale jak na razie daje się to kontrolować :) A poza tym można wyszukać całkiem fajne gry...tak myślę, bo dla mnie osobiście granie to zawsze była całkowita abstrakcja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o przedszkole rozwija dzieci wszechstronnie, nie zawsze tak jak byśmy chcieli ;-)

      Usuń
  5. Bardzo fajny pomysł. Tabletu nie posiadamy, a na komputerze dzieci spędzają zbyt dużo czasu. Twoja propozycja jest bardzo atrakcyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł :) A jaką grę kooperacyjna kupiliście? My mamy zamki na piasku i choć dzieciaki bardzo lubią to mi się, przyznaję, trochę nudnawa wydaje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. my mamy Księżniczkę, Dominik ją uwielbia, Mikołaj z początku też, ale szybko mu się znudziła (bo faktycznie mało skomplikowana). Następnym razem wybiorę coś dla starszych dzieci. Muszę przyznać, że widok radości na twarzach obu chłopców po skończonej grze zamiast rzucania pionkami lub kostką jest dla mnie bezcenny ;-)

      Usuń
  7. Magdo, widziałaś moje angry birds? Wersja mini, frajda maxi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Magda tym postem przypomniałaś mi, że od listopada ;/ się zbieram do napisania o naszych wściekłych ptakach. Młody wiedział jaki prezent chce na święta, oczywiście angry birds. Nie mógł się doczekać, więc przez 2 miesiące sam je sobie wymyślał konstruując różne poziomy. Za świnie służyły na początku kasztany ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kasztany jako świnie - i to jest właśnie zabawa kreatywna!
      moi chłopcy wczoraj bawili się z tatą na dworze: świnia narysowana na śniegu a ptakami były śnieżki ;-)

      Usuń
  9. A tak przy okazji to może ktoś mi wytłumaczy jaką magią władają te ptaki (i świnie oczywiście też), że podbiły tyle dziecięcych serc??? ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku, ależ ja byłam zacofana. Nie widziałam co to jest. Własnie sobie zagrałam przez internet. Pożeracz czasu! I żeby mnie to jeszcze jakoś rozwinęło, ale nie... Tylko ta chęć udowodnienia sobie, że dam radę, bo to przecież takie proste. Wasza gra bezkomputerowa lepsza.

    OdpowiedzUsuń