piątek, 2 września 2011

Na nowy rok szkolny - nowy laptop (oczywiście sylabowy)

Zaczął się nowy rok szkolny. Mikołaj wyruszył do przedszkola a Dominik i ja znów mamy nasz codzienny czas tylko we dwoje. Wróciliśmy do nauki czytania, która wciąż sprawia mu tyle problemów a ja próbuję odkryć: dlaczego? Aby ułatwić, urozmaicić i odwrócić jego uwagę od czytania, zrobiłam mu laptop ze starej teczki. Przykleiłam prostokąty z kolorowego papieru samoprzylepnego i napisałam markerem sylaby z "p" i "m" a do otwieranego skrzydła przykleiłam taśmą kilka koszulek. W koszulki włożyłam kartki ze zdjęciami i podpisami, tak żeby mógł tylko odwzorowywać kolejność sylab.


Dominik i jego laptop
Jak na razie bardzo mu się spodobało, zresztą widać chyba na zdjęciu jego uśmiech. Teraz ma swojego laptopa - tak jak Tata!
Na razie w laptopie mamy tylko kilka wyrazów, bo i zestaw sylab niewielki. W przyszłości (jeśli Dominik wciąż będzie zainteresowany) po prostu przygotuje na osobnym kartonie "klawiaturę" i przymocujemy ją na obecnej.

3 komentarze: